JULI-STRESS DE BAAS MET DEZE 5 TIPS!

Last-minute taken op het werk, duizend-en-een dingen regelen op school, clubjes en thuis en nog even inpakken. Voor de welverdiende vakantie loopt de stress vaak zo hoog op, dat je deze niet zomaar kwijt bent als je thuis de deur achter je dichttrekt. Met soms een aantal dagen ziek zijn tot gevolg. Maar het kan ook anders! Onderstaande 5 tips helpen je om vanaf dag 1 te ontspannen en te genieten van je vakantie.

Tip 1: Help één keer mee op school en/of clubje

Voel je niet schuldig omdat je niet vaker meehelpt. Bedenk dat er altijd moeders zijn die helemaal niets doen. Om over vaders maar niet te spreken. Kies dan ook meteen een klus die je leuk vindt, scheelt weer.

Tip 2: Maak een to do-lijst

Schrijf ruim van tevoren de taken op die nog moeten gebeuren voor de vakantie (zoals: de auto laten nakijken, verzekeringen checken, noodnummers in je mobiel zetten, etc.). Betrek je man bij de voorbereidingen. Verdeel de taken! Door een overzicht te maken van alles wat er nog moet gebeuren, maak je je hoofd leeg. Probeer ook zo vroeg mogelijk een aantal taken af te vinken.

Tip 3: Maak een inpaklijst

Maak ook een lijstje van spullen die je moet meenemen op vakantie. Ook dat geeft rust en een kleine kans dat je iets vergeet. Moet je uiteraard wel een kloppend lijstje hebben. Er zijn handige sites die je helpen bij het maken van een lijst. Bijvoorbeeld meenemen.nl.

Tip 4: Ga uitgerust op reis

Reserveer de eerste dagen van je vakantie om lekker veel te slapen en de koffers te pakken. Regel eventueel oppas voor je kind(eren). Beter twee weken kamperen en ervoor en erna relaxed in- en uitpakken, dan gestrest beginnen aan een vakantie van drie weken.

Tip 5: Laat alles los en neem vakantie

Je hebt alles ingepakt, alle zaken geregeld, je voelt je ontspannen en je hebt zin in je vakantie. Nu is het tijd om de boel los te laten en erop te vertrouwen dat alles goed komt.

We hopen dat deze tips je geholpen hebben. Wil je meer weten of heb je nog vragen? Chat met ons! We denken graag met je mee.

MEER INFORMATIE