Laden Activiteiten

Zwemles is niet voor elk kind een feest. Vrijwel alle kinderen in Nederland gaan op zwemles maar niet elk kind doet dat met plezier of rondt dat af met een diploma. Vier procent van de typisch ontwikkelde kinderen haalt geen zwemdiploma maar bij kinderen met een speciale onderwijsbehoefte is dat drie keer zoveel namelijk 13%! En dat is heel jammer want elk kind heeft recht op veilig, veelzijdig maar vooral plezierig zwemonderwijs.

In dit webinar wordt uitgelegd:

  • Welke vaardigheden er nodig zijn om veilig te leren zwemmen, en waarom.
  • Welke aspecten het leerproces bij kinderen met ASS kunnen vertragen of bemoeilijken.
  • Wat je je als ouder zelf kunt doen om het leren zwemmen te ondersteunen.
  • Waar je als ouder over in gesprek kunt gaan met de zwemlesgevers van je kind al het zwemlestraject stagneert of voordat je kind aan de zwemles gaat beginnen.

Dit webinar wordt verzorgd door Patty van ’t Hooft, docent onderzoeker binnen het lectoraat Bewegen, Welzijn en Gezondheid van Hogeschool Windesheim te Zwolle. Voor haar PhD onderzoekt ze de effecten van bewegen in water op de motorische en sociale vaardigheden van kinderen met ASS. Daarnaast verzorgt ze al tien jaar zwemlessen aan kinderen met ASS en hun ouders en begeleidt ze studenten psychomotorische therapie (PMT) in het aanbieden van bewegingsactiviteiten in water aan leerlingen van het speciaal onderwijs.

Doelstelling

Webinar over wat je als ouder zelf kunt doen om het leren zwemmen te ondersteunen.

Aanmelden

Aanmelden kan hier.

Ga naar de bovenkant